Το παιδί
- Κάνει πύργο με τρεις κύβους.
- Μουντζουρώνει.
- Τραβάει από σχοινί ένα παιχνίδι κάνοντας βήματα προς τα πίσω.
- Τρέχει.
- Πετάει μπάλα.
- Σκαρφαλώνει στα έπιπλα.
- Κάνει βαθύ κάθισμα για να παίξει.
- Αναγνωρίζει αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
- Αναγνωρίζει τουλάχιστον δύο μέρη του σώματος.
- Μπορεί να διατηρήσει την προσοχή του σε κάτι για τουλάχιστον δύο λεπτά.
- Λέει 10 – 15 λέξεις.
- Μιμείται και επαναλαμβάνει λέξεις.
- Βοηθάει στο ντύσιμο/γδύσιμο.
- Μιμείται τη συμπεριφορά των άλλων.
- Ξεκινάνε οι εκρήξεις θυμού.
- Δείχνει τα πρώτα δείγματα ανεξαρτητοποίησης.
- Παίζει δίπλα – δίπλα με άλλα παιδάκια.
- Πίνει από ποτήρι και από καλαμάκι.
- Τρώει με το κουτάλι αλλά λερώνεται.
- Δηλώνει με διάφορους τρόπους πότε έχει λερώσει την πάνα του.
- Καθώς το παιδί γίνεται ολοένα και πιο ανεξάρτητο, το «όχι» γίνεται η αγαπημένη του λέξη. Κάντε υπομονή και δώστε του τον απαραίτητο χώρο για αυτονομία.
- Επιδιώξτε το παιδί να περνάει χρόνο με άλλα παιδιά υπό την επίβλεψή σας για πιθανές επιθετικές συμπεριφορές.
- Αφήστε το παιδί να παίξει στη φύση, με το χώμα και την άμμο, να αγγίξει τα φύλλα, τις πέτρες κλπ.
- Καλέστε το παιδί να σας «βοηθήσει» με τις δουλειές του σπιτιού ή την κηπουρική. Λατρεύει να σας μιμείται.
- Παίξτε μαζί του συμβολικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας καθημερινά αντικείμενα με διαφορετικό τρόπο.
- Θυμηθείτε: λιγότερη οθόνη σημαίνει περισσότερη μάθηση και πλουσιότερη ανάπτυξη του λόγου.
- Κατάλληλα παιχνίδια: βιβλία με εικόνες, σφηνώματα, παζλ 2-3 κομματιών, μπάλες, δαχτυλομπογιές, χοντροί μαρκαδόροι, κουτιά με ανοίγματα και σχήματα, εκπαιδευτικά τραπεζάκια, παιχνίδια για σπρώξιμο.
Οι γονείς
Προηγούμενη Ηλικιακή Ομάδα
Επόμενη Ηλικιακή Ομάδα